Odchudzanie zupami – zasady i efekty

Odchudzanie zupami jest popularne wśród kobiet, które chcą pozbyć się nadwagi. Zupa to posiłek, którym można zastąpić inne. Poza tym przygotowanie jest szybkie i łatwe. Jakie zasady diety zupowej warto stosować? Jak gotować zupy, aby nie tylko odchudzały, lecz także pozytywnie wpływały na zdrowie.


Odchudzanie zupami – jakich zasad należy przestrzegać?


Odchudzanie zupami to popularna metoda, która może zredukować wagę nawet do 3 kg tygodniowo. Kuracja odchudzająca zupami powinna trwać przez 7 dni. Przez ten czas należy jeść wyłącznie odpowiednio przygotowane zupy. Pozwalają zredukować wagę, bez uczucia głodu i braku energii. Ile porcji dziennie warto jeść? U większości osób, efekty pojawiają się przy spożywaniu 5 – 6 porcji, po ok. 250 g każda. Przy takiej ilości i średniej kaloryczności zupy 150 kcal, można dostarczyć do organizmu ok. 900 kcal. Dzięki temu zacznie czerpać energię z zapasów tłuszczu, co przyspieszy redukcję wagi. Odchudzanie zupami można stosować w mniej restrykcyjnej opcji. Polega na spożywaniu 2 porcji zup z 6 posiłków. Zupę można spożywać na śniadanie i kolację lub podwieczorek i kolację.


Które zupy warto gotować na odchudzanie?


Odchudzanie zupami najczęściej jest kojarzone z zupkami w proszku. W praktyce natomiast, poza zupą kapuścianą można jeść również pomidorową. Zawiera dużo potasu oraz likopen, który poprawia wygląd cery. Trzeba zrezygnować natomiast z białego ryżu i makaronu oraz zastąpić go ciemnym. Warto dodawać te produkty do zup z umiarem, ponieważ nadmiar węglowodanów odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej.
Kolejną zupą w odchudzaniu jest popularna ogórkowa. Warto dodać dużo posiekanego szczypiorku, startej rzepy i cebulki dymki. Dzięki temu dostarcza się do organizmu wapń, żelazo i witaminę C, które wzmacniają odporność. Witamina C wzmacnia naczynka krwionośne i przyspiesza regenerację mięśni. Wspomaga produkcję kolagenu, odpowiedzialnego za młody wygląd cery. Rzepa natomiast zawiera mnóstwo witamin z grupy B, które wpływają na prawidłowy metabolizm oraz wygląd skóry. Warzywa w zupach można zblendować. Dzięki temu zupa krem stanie się smaczniejsza.


Co jeszcze warto wiedzieć o odchudzaniu zupami?


Odchudzanie zupami pozwala skutecznie przyspieszyć metabolizm oraz wzmocnić organizm, pod warunkiem używania odpowiednich składników. Brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty i kasze, to znakomite źródło pełnowartościowych węglowodanów, które dostarczają energii. Natomiast chude mięso drobiowe, warzywa strączkowe, jaja i ryby są bogatym źródłem białka, które zapewnia sytość oraz zapobiega spalaniu mięśni. Jeżeli chcesz podkręcić metabolizm, to dodawaj do zup takie przyprawy jak:
– kurkuma
– imbir
– pieprz czarny
– papryczka Chili i Piri Piri
– cynamon


Warto dodawać też pestki słonecznika lub dyni, które zawierają witaminy z grupy B oraz substancje wpływające na stan cery, włosów i paznokci. Kluczowym elementem odchudzania zupami jest zdrowy tłuszcz. W tym celu stosuj oliwę z oliwek lub masło roślinne. Tłuszcz jest niezbędny do przyswajania niektórych witamin i minerałów. Można dodać także szczyptę soli, gdy zupa znajdzie się na talerzu, ale nie wolno przesadzać z jej ilością, aby nie powodować zatrzymania nadmiaru wody w organizmie. Należy unikać sztucznych kostek rosołowych, tłustej śmietany oraz zagęszczania zupy mąką pszenną.


Odchudzanie zupami wpływa na zdrowie


Odchudzanie zupami znakomicie wpływa na zdrowie pod warunkiem, że zupy nie zawierają sztucznych dodatków, lecz naturalne składniki. Dieta zupowa działa też niczym naturalny detoks, ponieważ płynny posiłek jest dobrze trawiony przez żołądek, przez co resztki pokarmu nie zalegają w jelitach i nie powodują zanieczyszczenia.
Odchudzanie zupami – jak gotować warzywa, aby nie traciły wartości odżywczych?
Odchudzanie zupami może korzystnie wpłynąć na zdrowie, pod warunkiem odpowiednio przyrządzonych warzyw. Długie gotowanie wydobywa z nich głębię smaku i jednocześnie powoduje utratę niektórych właściwości odżywczych. Jaki jest optymalny czas gotowania? Stosuj zasadę, aby wkładać produkty do wrzącej wody, bo dzięki temu skrócisz czas gotowania i zmniejszysz utratę właściwości odżywczych. Gotuj pod przykryciem, bo to wzmocni efekt. Warzywa miękkie, t.j. pomidory wkładaj do garnka ok. 10 minut przed zakończeniem gotowania. Natomiast zielone dodatki, np. szczypior lub zioła, dodawaj, gdy zupa znajdzie się na talerzu. Jeżeli przygotowujesz zupę na kilka dni, to zawekuj ją, aby nie odgrzewać zbyt często całości w garnku, ponieważ straci właściwości zdrowotne.


Odchudzanie zupami – jakie są wady?


Odchudzanie zupami to dobry sposób na skuteczną redukcję kilogramów, ale dieta zupowa nie powinna trwać dłużej niż 7 dni. Dlaczego? Ponieważ organizm do prawidłowego funkcjonowania, potrzebuje również stałych produktów spożywczych. Podczas przeżuwania posiłku do mózgu dociera sygnał, który aktywuje poszczególne odcinki przewodu pokarmowego. Jeżeli chcesz skutecznie schudnąć wyłącznie za pomocą zup, to nie stosuj tej diety dłużej niż 7 dni.
Odchudzanie zupami jest popularną metodą zrzucania kilogramów, ale jeśli chcesz uzyskać trwały efekt, to odchudzaj się zdrowo i rozsądnie.